Blogs Klantgerichtheid

Op deze pagina deelt Leo Lemaire interessante artikelen m.b.t klantgerichtheid in de meest brede zin.


Een onverwachte uiting van klantgerichtheid

Soms loop je door een stad en voel je je even heel klein. Verdriet hangt dan als een soort sluier om je heen. Ik had dat de dag na het overlijden van onze moeder. Mijn broer en ik stonden in haar kamer, in het verzorgingshuis in Hilversum waar zij de laatste jaren zo liefdevol was begeleid. We verzamelden haar kleding en sieraden voor in de kist. Een klein ritueel dat groot voelt. Maar terwijl we haar spullen doorliepen, viel iets op. Haar lievelingsketting – een eenvoudige parelmoerkleurige kralenketting – was nergens te vinden. Geen groot of duur sieraad, maar wél iets dat bij haar hoorde. Een detail dat telt, juist op zo’n moment.

Lees meer »

“Van koopplezier naar frustratie: mijn wekenlange strijd om mijn geld terug te krijgen”

De start van iets moois (dacht ik)Er zijn van die aankopen waar je echt naar uitkijkt. Voor mij was dat deze zomer een nieuwe televisie. Eindelijk een groter scherm, beter geluid, klaar voor de donkere filmavonden in de herfst. Op 10 augustus bestelde ik online een toestel voor ruim € 800. De levertijd: drie tot vier weken. Prima, dacht ik. Ik kan wachten.Wat ik toen nog niet wist, is dat deze bestelling zou uitmonden in een maandenlange frustratie. Eén waarin ik vooral leerde hoe machteloos je je kunt voelen als een webshop niet levert wat ze belooft — en vooral niet communiceert.

Lees meer »

Waarom Klantgerichtheid Meer is dan Alleen een Vriendelijke Groet

Klantgerichtheid is een term die je overal hoort. Van kleine boetiekjes tot grote multinationals, iedereen zegt dat ze klantgericht werken. Maar betekent klantgerichtheid simpelweg dat je vriendelijk bent tegen klanten? Absoluut niet! Het gaat veel verder dan een glimlach en een beleefde groet. Echte klantgerichtheid draait om beleving, empathie en continu verbeteren. In deze blog duik ik dieper in de essentie van klantgerichtheid en waarom het een cruciale factor is voor succes.

Lees meer »

De KANO-methode in de Detailhandel

In de competitieve wereld van de detailhandel is klanttevredenheid van cruciaal belang. Maar hoe kun je er nu voor zorgen dat klanten écht tevreden zijn? Hier komt de KANO-methode om de hoek kijken. Deze methode helpt bedrijven te begrijpen welke producteigenschappen klanten gelukkig maken – en welke simpelweg worden verwacht.

Lees meer »

Hoe je Enthousiaste Medewerkers Krijgt

Enthousiaste medewerkers vormen de kern van elke succesvolle organisatie. Ze bevorderen een positieve werkcultuur, zijn productiever en vertonen vaak meer loyaliteit naar hun werkgever. Maar hoe kun je als leidinggevende of HR-professional ervoor zorgen dat je team gemotiveerd blijft? Hier zijn enkele strategieën om de motivatie en betrokkenheid van je medewerkers te versterken.

Lees meer »

Klantbenadering volgens Walt Disney

Walt Disney is een van de meest iconische figuren uit de 20e eeuw. Zijn ideeën en visie hebben de wereld van entertainment en zakendoen enorm beïnvloed. Maar misschien wel het belangrijkste aspect van Disney’s succes was zijn unieke kijk op klantbenadering. Klanttevredenheid en het creëren van magische ervaringen stonden altijd centraal in zijn filosofie. In deze blog neem ik je mee door de principes van klantbenadering die Walt Disney zo effectief maakte en hoe jij deze kunt toepassen in jouw eigen bedrijf.

Lees meer »

Maak jouw eigen website met JouwWeb